I forbindelse med studiestarten vil du formentlig opleve, at du står med en lang række spørgsmål. For at komme nogle af disse spørgsmål i forkøbet, har vi valgt at lave en FAQ. Skulle du have et spørgsmål, som ikke er besvaret her, er du meget velkommen til at benytte vores facebook-gruppe.
Hvor mødes vi første dag, og hvordan finder jeg vej?
Vi mødes torsdag d. 29. august kl. 10:00 vi på A.C. Meyers Vænge 15 (hovedbygningen). Denne morgen vil vi sørge for, at tutorer er placeret omkring universitet for at vise dig på rette vej. Inden du tager afsted kan du også tage et kig på transportmulighederne på nedenstående kort. Ynderligere informationer findes på universitets hjemmeside.
Hvad skal jeg medbringe første dag?
Da de første dage kommer til at stå på informationer og aktiviteter er det egentlig ikke nødvendigt, at du medbringer andet end det gode humør. Der er mulighed for at købe mad i kantinen, men hvis man vil undgå køen er det en god idé at medbringe egen madpakke.
Hvad kan jeg bruge mine tutorer til?
Dine tutorers funktion er at give dig en hyggelig, sjov og god studiestart. Vi vil være til stede i hele dit introforløb, hvor vi arrangerer en række aktiviteter såsom introdage, pubcrawl og rustur for at give dig den perfekte start med dine medstuderende. Derudover vil du få en tutor tilknyttet til din basisgruppe, der vil stå til rådighed hvis du har spørgsmål til studieforløbets start, universitet, praktiske ting osv. Ingen spørgsmål er dumme - vi er her for at hjælpe jer med hvad som helst.
Hvordan får jeg aktiveret min mail og mit studiekort?
Hvordan tilmelder jeg mig kurser på Moodle?
På første semester skal du ikke bekymre dig om kursustilmelding. Det vil din studiesekretær nemlig stå for, og så snart hun har alle kurser klar vil din bruger automatisk blive opdateret med alle kurserne for første semester. Ved den officielle skolestart vil i få hjælp til brugen af Moodle.
Hvor finder jeg litteraturlisten?
Litteraturlisten er ikke tilgængelig nu, og kommer højst sandsynligt først når du bliver tilmeldt kurserne på moodle. Under hvert kursus kan du se hvilke bøger og kompendier din forlæser vil benytte sig af. Ved den officielle skolestart den 2. september vil jeres ankerlærer præsentere jer for den litteratur i skal anskaffe jer, så i nemt får en overblik. Det er derfor helt normalt først at købe bøger efter skolestart. Universitetet har sin egen boghandel hvor det hele vil være tilgængeligt ved skolestart.
Yderligere spørgsmål?
Skulle du have andre spørgsmål, som ikke er besvaret her, er du meget velkommen til at skrive på facebookgruppen eller tage personlig kontakt til en af os tutorer. Du er også meget velkommen til at kontakte RUS-koordinator Kasper Kramer på tlf.: 51 89 64 88 eller på e-
mail: kkrame11@student.aau.dk.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar